education, high school, teamwork and people concept - group of smiling students with tablet pc computers sitting in lecture hall

Zapraszamy na KURS MATURALNY z języka polskiego!

Zajęcia będą odbywać się na Wydziale Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii Uniwersytetu Warszawskiego. Zapisy już od teraz! Czekamy na Twoje zgłoszenie! STARTUJEMY OD RAZU PO FERIACH!!!

 

ZDAJ MATURĘ NA 100%!

Organizatorem kursu jest GRUPA COGITO sp. z o.o., wydawca czasopisma edukacyjnego „Cogito”, który od ponad 20 lat z sukcesem przygotowuje maturzystów do egzaminu dojrzałości.

Kurs prowadzony jest w formie warsztatów, w trakcie których oferujemy:

– wsparcie w przygotowaniu do matury pisemnej 2018 (na poziomie podstawowym i rozszerzonym),

– wsparcie w przygotowaniu do matury ustnej,

– utrwalenie nauki pisania wypracowań maturalnych, rozprawek i tekstów argumentacyjnych, a także umiejętności analizy i interpretacji tekstu, czytania ze zrozumieniem,

– próbną maturę sprawdzającą postępy w nauce.

Kurs z „COGITO”:

– skupia się na praktycznych aspektach pisania prac maturalnych – uczestnicy współtworzą z prowadzącą konspekty przykładowych tekstów argumentacyjnych;

– porządkuje wiedzę zdobytą w trakcie nauki w gimnazjum i szkole ponadgimnazjalnej, nawiązuje do treści z gimnazjalnego etapu edukacyjnego, niekiedy zapomnianych przez uczniów;

– wzbogaca wiedzę uczestników o współczesne teksty kultury, nawiązują do współczesnej poezji, a także filmu, reportażu, tekstów publicystycznych;

– zapewnia dostęp do bogatych, merytorycznych materiałów edukacyjnych, w tym współczesnych tekstów kultury.

 TEMATYKA SPOTKAŃ

(może ulec modyfikacjom w zależności od potrzeb uczestników)

  1. Jak rozwiązywać test maturalny? (poziom podstawowy)
  2. Jak rozwiązywać test maturalny? (poziom rozszerzony)
  3. Jak pisać tekst argumentacyjny? (rozprawka na poziom podstawowy) NA BAZIE „QUO VADIS”
  1. Jak pisać tekst argumentacyjny? ( rozprawka na poziom podstawowy) NA BAZIE „PANA TADEUSZA”
  1. Jak tworzyć interpretację wiersza? (poziom podstawowy) NA BAZIE TEKSTU LIT. STAROPOLSKIEJ
  1. Jak tworzyć interpretację wiersza? (poziom podstawowy) NA BAZIE WIERSZA WSPÓŁCZESNEGO
  1. Jak przygotować się do matury ustnej? (ćwiczenia dotyczące tekstów ikonicznych)
  1. Jak przygotować się do matury ustnej? (ćwiczenia dotyczące tekstów ikonicznych)
  1. Jak rozwiązywać test maturalny? (poziom podstawowy)
  2. Jak pisać tekst argumentacyjny? (NA BAZIE „ZEMSTY”)
  3. Jak pisać tekst argumentacyjny? (rozprawka na poziom podstawowy) NA BAZIE ”DZIADÓW”
  1. Jak tworzyć interpretację wiersza? (poziom podstawowy) WIERSZ XIX-WIECZNY
  2. Jak tworzyć interpretację wiersza? (poziom podstawowy) WIERSZ WSPÓŁCZESNY
  1. Jak przygotować się do matury ustnej? (ćwiczenia dotyczące tekstów językoznawczych)
  1. Jak przygotować się do matury ustnej? (ćwiczenia dotyczące tekstów językoznawczych)
  1. Jak pisać tekst argumentacyjny? (rozprawka na poziom podstawowy) NA BAZIE „LALKI”
  1. Jak pisać tekst argumentacyjny? ( rozprawka na poziom podstawowy) NA BAZIE „KRZYŻAKÓW”
  1. Jak pisać interpretację porównawczą tekstów poetyckich? (poziom rozszerzony)
  1. Jak pisać interpretację porównawczą tekstów poetyckich? (poziom rozszerzony)
  1. Jak przygotować się do matury ustnej? (ćwiczenia dotyczące tekstów literackich)
  1. Jak przygotować się do matury ustnej (ćwiczenia dotyczące teksów literackich)
  1. Jak rozwiązywać test maturalny? (poziom podstawowy)
  2. Jak pisać tekst argumentacyjny? NA BAZIE „POTOPU” (poziom podstawowy)
  1. Jak pisać tekst argumentacyjny? (rozprawka na poziom podstawowy) NA BAZIE „LUDZI BEZDOMNYCH”
  1. Jak pisać tekst argumentacyjny? ( rozprawka na poziom podstawowy) NA BAZIE „WESELA”
  1. Jak pisać tekst argumentacyjny na poziomie rozszerzonym?
  2. Jak pisać tekst argumentacyjny na poziomie rozszerzonym?
  3. Jak pisać tekst argumentacyjny? (rozprawka na poziom podstawowy) NA BAZIE „FERDYDURKE”
  1. Jak tworzyć interpretację wiersza? (poziom podstawowy) TEKST WSPÓŁCZESNY
  1. Jak porównywać teksty dramatyczne? (poziom rozszerzony)
  2. Jak pisać tekst argumentacyjny? (rozprawka na poziom podstawowy) NA BAZIE OPOWIADANIA SCHULZA
  1. Jak porównywać teksty prozatorskie? (poziom rozszerzony )

PROWADZĄCA KURS MATURALNY:

Dorota Nosowska – polonistka i bibliotekarka, dziennikarka i redaktor. Na łamach miesięcznika edukacyjnego „Cogito” od ponad dwudziestu lat przygotowuje czytelników do egzaminu dojrzałości. Autorka i współautorka popularnych kompendiów maturalnych i słowników: „Powtórka przed maturą. Język polski”; „Tydzień po tygodniu do matury. Język polski”; „Wiersze w pytaniach i odpowiedziach. Liceum”; „Słownik motywów literackich; Słownik scen literackich”.

 

KURS MATURALNY:

Raz w tygodniu 1,5 godz. (do wyboru wtorek lub piątek, godz. popołudniowe)

Część wykładowa i ćwiczeniowa.

Grupy od 10 do 15 uczniów.

Cena miesięczna za jednego uczestnika: 250 zł miesięcznie.

W cenę wliczona jest również prenumerata miesięcznika „Cogito” na okres trwania kursu, dla każdego jego uczestnika, materiały (teksty źródłowe, arkusze maturalne).

 

Zapraszamy do współpracy!

W przypadku pytań prosimy o kontakt:

cogito@cogito.com.pl

kom. 608 087 818

0 odpowiedzi

Zostaw odpowiedź

Chcesz przyłączyć się do dyskusji ?
Zrobisz to wypełniając poniższy formularz.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *