logoowom

Kto wygrał III edycję Olimpiady Wiedzy o Mediach?

My znamy nazwiska młodych ekspertów medialnych! 

W połowie marca 2017 r. (17 – 18.03) odbył się centralny etap Olimpiady Wiedzy o Mediach. W budynku starej Biblioteki UW na terenie uniwersyteckiego kampusu głównego zgromadziło się 135 uczestników, walczących o 48 indeksów na kierunki dziennikarskie, prowadzone w wybranych polskich uczelniach wyższych.

Najpierw wszyscy uczniowie, którzy zakwalifikowali się do finałowego etapu Olimpiady, pisali test wiedzy o mediach. Zwycięzcy tej rywalizacji wygrali indeksy na studia wyższe. Po napisaniu testu zawodnicy uczestniczyli w spotkaniu z dziennikarzami: Filipem Springerem i Filipem Chajzerem, a potem udali się na zwiedzanie gmachu TVP SA przy ul. Woronicza w Warszawie. Następnego dnia 12 osób z najlepszymi wynikami z testu wzięło udział w kolejnej konkurencji: tym razem walczyli o cenne nagrody rzeczowe ufundowane przez sponsorów (m.in. smartfony, powerbanki, aparaty fotograficzne, zegarki, słuchawki).

Tu musieli stawić czoła formule teleturniejowej, podczas której ustnie – przy zgromadzonej publiczności – odpowiadali na pytania związane z branżą medialną. Walka była zacięta: uczestnicy wykazali się nie tylko imponującą wiedzą, ale również stalowymi nerwami i strategicznym myśleniem (np. do odpowiedzi można było wyznać swoich rywali lub mianować siebie). W tej części Olimpiady pierwsze miejsce zajął Stanisław Bryś z II Liceum Ogólnokształcącego im. Generałowej Zamoyskiej i Heleny Modrzejewskiej w Poznaniu, II miejsce – Szymon Rać z V Liceum Ogólnokształcącego im. Stefana Żeromskiego w Gdańsku, a III miejsce – Maciej Wójcik z V Liceum Ogólnokształcącego im. Księcia Józefa Poniatowskiego w Warszawie. Pełne listy laureatów nagrodzonych nagrodami rzeczowymi i laureatów nagrodzonych indeksami zamieszczono na stronie Olimpiady: http://owm.edu.pl/.

Warto dodać, że Olimpiada Wiedzy o Mediach to ogólnopolska inicjatywa uczelni wyższych i zarazem szansa dla uczniów klas maturalnych, którzy chcą zdobyć jeden z 48 indeksów na kierunku dziennikarskim. Uczestnicy I etapu Olimpiady tworzą eseje, filmy, fotoreportaże lub fotokasty na jeden z podanych tematów (w 2016 r. pojawiły się zagadnienia związane z hejtem, inforozrywką czy komunikacją w erze cyfrowej!), a potem sprawdzają swoją wiedzę podczas testu na etapie okręgowym i na etapie centralnym.

Głównym organizatorem przedsięwzięcia jest Wydział Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii UW (współorganizatorzy to: Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II, Uniwersytet Adama Mickiewicza w Poznaniu, Uniwersytet Gdański, Uniwersytet Papieski Jana Pawła II w Krakowie, Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach, Uniwersytet Łódzki, Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie, Uniwersytet Szczeciński, Uniwersytet Śląski, Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie, Uniwersytet w Białymstoku, Uniwersytet Wrocławski, Uniwersytet Zielonogórski i Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie).

 

Głównym sponsorem wydarzenia jest TP-LINK, sponsorem – Bank Zachodni, partnerami strategicznymi – Bauer Media Group i „Świat Wiedzy”, patronem medialnym – nasza redakcja „Cogito”, parterem – Fundacja na rzecz Rozwoju Szkolnictwa Dziennikarskiego, a patronat nad nią objęli Minister Edukacji Narodowej oraz Minister Nauki i Szkolnictwa Wyższego.

A jak przygotować się do udziału w przyszłorocznej Olimpiadzie Wiedzy o Mediach? Podpowiedzi znajdziecie na stronie konkursu: http://owm.edu.pl/

 

0 odpowiedzi

Zostaw odpowiedź

Chcesz przyłączyć się do dyskusji ?
Zrobisz to wypełniając poniższy formularz.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *