Nauczyciele poznają metodę prawdziwych projektów – Zwolnieni z Teorii

Organizatorzy olimpiady Zwolnieni z Teorii pokażą nauczycielom metodę Prawdziwych Projektów” w sobotę 20 stycznia prowadząc szkolenie od 11 do 17.00.

Rynek pracy w przyszłości będzie wymagał od pracowników nowych kompetencji, których nie uczy tradycyjny system edukacji.

– Jesteśmy zdania, że nie potrzeba instytucjonalnych zmian, aby wprowadzać innowacje w edukacji. Istnieją realne sposoby, które pomagają wziąć sprawy w swoje ręce. Od kilku lat już to robimy. Wprowadzamy realne zmiany do systemu edukacji, które pozwolą młodzieży przygotować się do rynku pracy. Teraz chcemy przekazać nauczycielom tę cenną metodę uczenia poprzez praktykę – mówi Marcin Bruszewski, wiceprezes fundacji Social Wolves, organizator „Zwolnionych z Teorii”.  

Szkolenie dla nauczycieli z całej Polski

Odbędzie się w najbliższą sobotę w siedzibie fundacji w Warszawie. Celem szkolenia jest zdobycie przez nauczycieli praktycznego doświadczenia w posługiwaniu się innowacyjną Metodą Prawdziwych Projektów (Social Action Project Metod) stworzoną przez autorów praktycznej olimpiady „Zwolnieni z Teorii” – do tej pory udział wzięło ponad 40 tys. młodych ludzi, którzy zrealizowali ponad 1 tys. projektów społecznych, wpływających na życie 8 milionów osób w kraju.

– Podczas szkolenia uczestnicy nauczą się korzystać z tej metody, by prowadzić i wspierać uczniów w realizacji ich własnych projektów społecznych. Chcemy, by wspierali młodzież w zdobywaniu praktycznych umiejętności, ale też wrażliwości społecznej. Ponad to nauczyciele otrzymają propozycje gotowych narzędzi i scenariuszy lekcji na podstawie Metody Prawdziwych Projektów do toku przedmiotu, zgodnie z podstawą programową – dodaje Bruszewski.

 

W programie szkolenia:

Poza nauką metody jest praktyczny trening realizacji projektu społecznego oraz inspirujące historie nauczycieli, którzy pomagają uczniom realizować projekty społeczne w ramach zajęć. Na czas sobotniego spotkania nauczyciele wcielą się w rolę uczniów i w warunkach szkoleniowych realizować będą swój własny projekt społeczny. Taka formuła pozwoli nauczycielom nie tylko lepiej zrozumieć późniejszą pracę uczniów, ale też ma nauczyć lepiej wspierać ich w działaniach projektowych.

 

Szkolenie prowadzi Rafał Flis, przedsiębiorca, współtwórca olimpiady „Zwolnieni z Teorii” oraz Mariola Lech, nauczycielka przedsiębiorczości w I LO w Lubinie. Spotkanie otworzy Gabriela Bar, Public Affairs and Communications Manager w Coca Cola Polska, która opowie o pożądanych kompetencjach młodych ludzi wkraczających na rynek pracy z perspektywy pracodawcy.

 

Wydarzenie współfinansowane jest przez The Coca-Cola Foundation. Więcej informacji na stronie www.zwzt.pl oraz w mediach społecznościowych.

 

***

Zwolnieni z Teorii to ogólnopolska olimpiada z projektów społecznych. Polega na współpracy uczestników poprzez platformę internetową www.zwolnienizteorii.pl. Robiąc prawdziwy projekt społeczny, rozwija się praktyczne kompetencje potrzebne w życiu zawodowym. Organizatorem Zwolnionych z Teorii jest fundacja Social Wolves.

 

0 odpowiedzi

Zostaw odpowiedź

Chcesz przyłączyć się do dyskusji ?
Zrobisz to wypełniając poniższy formularz.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *