Mistrzowie biznesu to uczniowie z Łańcuta i Tczewa

Drużyny z I Liceum Ogólnokształcące im. Sienkiewicza w Łańcucie i Zespołu Szkół Ekonomicznych im. ks. Janusza St. Pasierba w Tczewie zwyciężyły w ogólnopolskim konkursie Szkolne Mistrzostwa Menadżerskie 2. W drodze na podium pokonali blisko 120 zgłoszonych do konkursu zespołów ze szkół ponadgimnazjalnych z całej Polski. Dwudniowy finał Mistrzostw organizowany przez REVAS – Branżowe Symulacje Biznesowe, fundację INUP oraz współfinansowany przez Narodowy Bank Polski odbył się w kampusie WSPiA Rzeszowskiej Szkoły Wyższej.

Finał Szkolnych Mistrzostw Menadżerskich 2 zorganizowany został w pracowniach komputerowych WSPiA Rzeszowskiej Szkoły Wyższej. Trwał dwa dni. Rozgrywka oparta została na symulacjach biznesowych Revas: Serwis IT oraz Agencja interaktywna. Dzięki wykorzystaniu innowacyjnych symulatorów uczniowie podejmowali realistyczne decyzje biznesowe m.in.: tworząc stanowiska pracy, kupując sprzęt, zamawiając produkty, zatrudniając pracowników i ustalając im wynagrodzenia, a także wykorzystują w swoim biznesie reklamy tradycyjne oraz internetowe.

W tym roku w konkursie…

…wzięło udział 120 trzyosobowych drużyn z całej Polski. Najlepsze zespoły zakwalifikowały się do III finałowego Etapu. Było to 16 zespołów – 8 z klas licealnych i 8 z techników i szkół zawodowych. W Rzeszowie pojawili się uczniowie z: Tczewa, Krakowa, Rzeszowa, Chełma, Nowogardu, Częstochowy, Mielca, Warszawy, Łańcuta, Biłgoraja i Łodzi.

W kategorii Licea Ogólnokształcące

najlepiej w finałowej rozgrywce poradził sobie zespół ADgrade z I LO im. H. Sienkiewicza w Łańcucie. Drugie miejsce przypadło zespołowi RAWAN z II LO w ZS nr 1 w Łańcucie. Na trzecim uplasował się zespół NeonLight z V LO im. Księcia Józefa Poniatowskiego w Warszawie.

W kategorii Techników i Szkół Zawodowych

najlepszy był zespół EkOM IT z ZSE im. ks. Janusza St. Pasierba w Tczewie. Drugie miejsce zdobyli uczniowie z drużyny PokaYoke z ZSM nr 2 w Krakowie. Na trzecim znalazł się zespół AZUM Zespołu Szkół Łączności w Krakowie.

Członkowie najlepszych zespołów otrzymali puchary, medale, dyplomy i cenne nagrody. Pierwsze miejsce to tablety oraz głośniki bezprzewodowe. Drugie miejsce to czytniki e-book oraz powerbanki. Trzecie miejsce premiowane było odtwarzaczami mp4/mp3 oraz głośnikami bezprzewodowymi. Pozostali finaliści otrzymali książki o tematyce ekonomicznej i głośniki bezprzewodowe.

Mistrzostwa podzielone były na 3 etapy

Pierwszy to szkolenie dla nauczycieli pokazujące możliwości symulatorów biznesowych. Drugi etap trwał dwa miesiące w formie uczniowskiej rozgrywki eliminacyjnej prowadzonej przez Internet. Podczas tej części każdy zespół musiał podejmować decyzje biznesowe w tygodniowych okienkach decyzyjnych. Ostatni etap to finałowa rozgrywka w WSPiA.

Według uczniów, którzy przeszli do finałowej rozgrywki praca z symulatorami biznesowymi to doskonała forma nauki poprzez zabawę. – Dzięki symulacjom wiemy bardzo dużo o prowadzeniu własnego biznesu i zagrożeniach, jakie mogą pojawić się na naszej drodze. Podczas finału naszym zadaniem było uzyskanie jak najlepszych wyników finansowych i zdobycie i utrzymanie klientów. Jednocześnie musieliśmy dbać o zadowolenie pracowników. Musieliśmy prognozować wysokość popytu na nasze usługi, dobierać odpowiednie ceny czy zamówić odpowiednie towary o dobrej jakości. Mieliśmy przygotowaną wcześniej strategie i napisany biznesplan, który realizowaliśmy podczas rozgrywki – tłumacza uczniowie, którzy uczestniczyli w finale Szkolnych Mistrzostw Menadżerskich.

Dodają, że taki sposób nauki pozwala na zdobycie wielu cennych doświadczeń. – Wiele osób obecnych na sali ma plan i pomysł na swój własny biznes. Podczas konkursu zdobywamy cenną wiedzę i umiejętności, które przydadzą się, kiedy będziemy zakładać własną firmę – tłumaczą uczniowie.

Szkolne Mistrzostwa Menadżerskie

Mają na celu kształtowanie postaw pro przedsiębiorczych. – Uczniowie tworzą i zarządzają własnymi wirtualnymi przedsiębiorstwami. Finał konkursu poprzedziły intensywne, trwające dwa miesiące eliminacje. Do Rzeszowa przyjechali najlepsi uczniowie z całej Polski. Są to najlepsi z najlepszych. Ich wyniki, sposób zarządzania, proces podejmowania decyzji i prowadzenia wirtualnych biznesów są na najwyższym poziomie – ocenia Wojciech Pitura z Revas – Branżowe Symulacje Biznesowe, jeden z pomysłodawców i administrator konkursu.

Przygotowując się do SMM, uczniowie zdobywają bardzo przydatne kompetencje, uważa Rafał Witkowski opiekun Kliniki Przedsiębiorczości WSPiA Rzeszowskiej Szkoły Wyższej. – Większość kompetencji przydatnych w biznesie przydaje się także w życiu codziennym. Są to umiejętność związane z planowaniem zadań, budżetowaniem czy przewidywaniem pewnych zdarzeń. Te cechy powinien mieć dobry przedsiębiorca, ale przydają się ona także w życiu codziennym. Uczniowie są bardzo dobrze przygotowani, osiągają doskonałe wyniki, a przy okazji nabywają pewnych nawyków, które przydadzą się w życiu codziennym – tłumaczy Rafał Witkowski z WSPiA.

Szkolne Mistrzostwa Menadżerskie 2

Głównym celem konkursu jest wykształcenie postaw przedsiębiorczych u uczniów szkół ponadpodstawowych biorących udział w projekcie. Uczestnicy konkursu zdobywają wiedzę i umiejętności w zakresie zarządzania przedsiębiorstwem. Rozgrywka za pomocą symulatorów biznesowych ma także rozwijać kluczowe kompetencje m.in. umiejętności pracy w zespole, rozwiązywania problemów i stosowania technologii informatycznych. Jednym z założeń projektu jest także wzrost zainteresowania uczniów ekonomią i przedsiębiorczością. Dodatkowo konkurs prezentuje nauczycielom możliwości wykorzystania gier symulacyjnych w nauczaniu przedmiotów ekonomicznych.

0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes
0 komentarzy:

Dodaj komentarz

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *